Om talentlinjen

Formålet med Musikskolens talentlinje er at give særligt talentfulde elever i alderen 10-18 år mulighed for intensiv undervisning og dermed optimale vilkår for at udvikle sig på et relativt tidligt alderstrin.

Der er plads til 15 elever på Talentlinjen, som er et treårigt forløb, hvor eleverne får mulighed for at fordybe og dygtiggøre sig sammen med andre talentfulde elever og være en vigtig del af Musikskolens orkestre, bands og ensembler.

Niveaumæssigt sigter Talentlinjen mod at gøre eleverne i stand til at bestå en optagelsesprøve til MGK (Musikalsk Grundkursus) efter endt 3-årigt talentlinjeforløb.

Der er optagelsesprøve til talentlinjen én gang om året.

(OBS! Videoen til venstre er fra 2022, og derfor vil deadlinen i slutningen ikke passe med nuværende talentlinje - informationer om optagelsesprøve osv. er korrekte. Deadline for talentlinjen 2025 vil være 3. marts)