Korte forløb

I Lyngby Taarbæk Musik- og Billedskole kan du nu prøve at snuse til undervisning med lidt kortere forløb.

Bodypercussion
Bodypercussion er en rytmeboks, som altid er lige ved hånden.
Man kan klappe, knipse, slå sig på lårene eller brystkassen, trampe og meget mere og dermed skabe et superfedt beat som kan bruges i utallige spændende musikalske konstellationer.
Med rytmiske øvelser og musikalske udfordringer leger vi os til en forståelse af puls, rytmer, klang, komposition og improvisation, mens vi har det mega sjovt.
Ingen særlige forudsætninger kræves.
Sted: Center 1 v. Engelsborgskolen, Gl. Bagsværdvej 34, lokale 201.
Tid: Onsdage 18.40-19.40
Datoer: Onsdag d. 21/2, Onsdag d. 28/2, Onsdag d. 6/3, Onsdag d. 13/3 og Onsdag d. 20/3.
Alder: Fra 12 år og op.
Instrument: For alle elever i Musikskolen.
Underviser: Kåre Nyborg Poulsen
Pris 0 kr.

Sangskrivning
Går du og nynner melodier og/eller skriver lidt tekster, og tænker at det godt kunne blive til nogle fine sange en dag?  her på workshoppen kan du få prøvet af hvordan melodi og tekst og rytme kan forme sig,  så netop dine ideer og udtryk får en musikalsk form. Du får hjælp og redskaber til at skrive mindst en sang færdig og der er mulighed for fælles at hjælpe hinanden på holdet med instrumentering - måske en lille optræden på sidste dag, hvor sangen kan optages.
Sted: Lindegårdskolens Musiklokale
Tid: Mandage 19.00-20.30