Alder

Waldhorn

Du skal være 6 år for at spille på waldhorn.

Waldhornet er et messingblæseinstrument. Messingblæsefamilien består af trompet, cornet og flygelhorn, som er de mindste i familien. Så kommer althorn, tenorhorn og waldhorn, og dernæst basunerne, som består af baritonhorn, euphonium og trombone, som også kaldes trækbasun. Det største instrument i familien er tubaen. De er alle bygget op på samme måde: et langt rør, der er foldet sammen, så det bliver lettere at håndtere. Jo længere røret er, jo dybere bliver tonen. Lyden laves (intoneres) med læberne i den ene ende af instrumentet, hvor mundstykket sidder og kommer ud i den anden ende af shaldstykket.

Waldhornet bruges i både klassisk og rytmisk musik. Når man spiller på messinginstrumenter, er det let at skifte til et andet i familien, og alle instrumenter er vigtige, når man spiller sammen.

Alle Musikskolens messingelever spiller i sammenspilsorkestre og/eller ensembler.

Der er pt. ikke tilknyttet en fast waldhornlærer til Musikskolen. Men hvis du er interesseret i at spille waldhorn, er du meget velkommen til at kontakte Musikskolen.

Vælg

Tilmeld

Waldhorn
Pris: Kr. 5.910 for sæson 2024-2025, betales i 3 rater à kr. 1.970.
Soloundervisning