Billedskole

Billedskolen holder til på Staldloftet på Sophienholm, omgivet af skov, sø og den flotte park.

I Billedskolen arbejder vi kreativt med kunst i forskellige afskygninger, både ’flade’ ting, som maleri, tegning, grafisk arbejde/tryk, og rumlige værker, som skulptur, objekt og gips.
Nogle gange arbejder vi med forskellige øvelser, hvor vi undersøger og eksperimenterer med materialerne, andre gange arbejder vi mere værkorienteret.

Nogle opgaver laver vi på en enkelt gang, men tit laver vi kunst, som strækker sig over flere undervisningsgange.
På Billedskolen får du altså rig mulighed for at udvikle dit billedsprog og styrke din kreativitet.
Som regel arbejder vi med den samme opgave, men sommetider vil du også få mulighed for at mere selvstændigt.

Vi lægger vægt på proces, frem for produktion. Det vil sige, at der er plads til at afprøve forskellige idéer og nye måder at arbejde med sin kunst - og det er ok, når det ikke ’lykkes’. Der er nemlig ingen facitliste, og yderst sjældent kun én rigtig måde at arbejde kreativt.
På samme måde er Billedskolen et sted, hvor man ikke behøver at have præstationsangst.

Du vil også stifte bekendtskab med - og blive inspireret af - forskellige kunstnere og udtryksformer, bl.a. ved besøg på Sophienholm, som vi har et tæt samarbejde med.
Du får alle dine kunstværker med hjem, men du må nogle gange vente lidt, da vi holder to årlige udstillinger - jul og sommer - hvor der jo selvfølgelig skal være værker at beundre.

Vælg

Tilmeld

Billedskole
Pris: Kr. 3.630 for sæson 2023-2024, betales i 3 rater à kr. 1.210.
Holdundervisning